روستای مزرج

مجید مسرور مزرجی

روستای مزرج

مجید مسرور مزرجی

روستای مزرج

بیاد شادروان براتعلی مسرور مزرجی و برادر گرامیشان شادروان رحمان سرور مزرجی
شادی روحشان صلوات

شاهرگ یا شارَک، روستایی است از توابع بخش باجگیران شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی ایران. این روستا در ۴۵ کیلومتری شمال قوچان و در نزدیکی مسیر جاده ترانزیتی این شهر به باجگیران و ترکمنستان واقع شده است. 


این روستا در دهستان دولتخانه قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۷۴۷ نفر (۲۰۲ خانوار) بوده است.


مردم این روستا اغلب به دامداری و کشاورزی مشغولند. شارکی‌های دیگر شهرها نیز از طریق امور ساختمانی امرار معاش می‌کنند. 


دره ها و رودخانه های در بادام و شمخال


دره زیبا و سر سبز شمخال در شمال شهرستان قوچان وجنوب شهر باجگیران در فهرست ده منطقه زیبای طبیعت گردی کشور قرار گرفته است.در این دره زیبا و طبیعی که ۱۸۰۰۰ متر طول دارد انواع حیوانات وحشی و درختان متنوع مانند گردو - تمشک و انجیر یافت میشود . پوشش دره و دامنه ها ی این منطقه پوشیده از گیاهان مختلف میباشد . این منطقه در تمام فصول پذیرای طبیعت گردانی است که از قوچان و شهرها و استانهای مجاور به آنجا میروند . دیدن این دره زیبا و سر سبز و پر آب با چشمه ها و رود خانه زیبای آن را به همه شما توصیه میکنیم.


رودخانه در بادام که از روستای شاهرگ سرچشمه میگیرد و در مسیر جاده ترانزیتی قوچان- باجگیران بعد از روستای امام قلی قرار دارد و پس از عبور از روستای در بادام وارد دره و زوی زیبای دربادام شده و با رود شمخال  در انتها ترکیب میگردد و پس از عبور از منطقه درونگر در شهرستان درگز به بخش لطف آباد به دشت قره قوم در کشور ترکمنستان منتهی میشود.



  • مجید مسرورمزرجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی